Fodboldtræning med begrænsninger

11. maj 2020 kl. 17:46
Der er en lang række regler, som skal overholdes, når der i den kommende uge atter bliver fodboldtræning i FC Horsens

Efter to måneders pause på grund af restriktionerne for at begrænse smittespredningen af Corona-virus har myndighederne fra i dag givet breddefodboldklubber mulighed for igen at samle medlemmerne til aktiviteter i klubben.

Det bliver ikke træning som tidligere, for myndighederne har sat en række begrænsninger for, hvad der må foregå, når FC’s spillere igen samles på Bankager-anlægget til fodbold med begrænsninger.

Udvalg og trænere er i øjeblikket i gang med at finde ud af, hvordan vi i FC bedst muligt takler de udfordringer, som myndighederne har pålagt klubberne. for at medlemmerne igen må træne.

Derfor er FC Horsens ikke i gang med fodbold allerede fra i dag. Vi har valgt at udsætte starten til mandag den 18. maj, så vi inden start har mulighed for at informere medlemmer og forældre om, hvordan fodboldtræning indtil videre skal foregå.

Det forventer vi at kunne udsende en mail om til alle spillere/forældre tirsdag den 12/5. Herefter skal trænerne have deres spillere inddelt i grupper og have dette kommunikeret ud til spillere/forældre.

En af de begrænsninger, vi indtil videre skal overholde, er forsamlingsreglen - max. 10 personer pr. bane. For at have baner nok til, at alle medlemmer kan komme i gang med at træne igen, betyder det ændring af banerne. Alle 11 mands baner skal kridtes op som 8 mands baner med to meter mellem banerne - og det kan kommunen først klare i løbet af denne uge.

Så der følger nærmere instrukser om, hvordan der kan trænes Corona-fodbold frem til sommerferien.