Mindeord for Lone Grejsmark

10. november 2020 kl. 20:00
Tidligere FC Horsens leder, Lone Grejsmark, er død

I forbindelse med Lone Grejsmarks død, har klubbens tidligere pigeudvalgsformand, Torben Vedsted Rasmussen, skrevet dette smukke mindeord om Lones person og store engagement igennem mange år for FC Horsens:

En klublegende er gået bort
Lone Grejsmark er pludselig og helt uden forudgående varsel afgået ved døden i en alder af bare 61 år.

Derved har ægtemanden igennem mere end 40 år, Jan Grejsmark, børnene Thomas og Jette, svigerbørn og børnebørn mistet deres kæreste mor, svigermor, farmor og mormor. Lone har igennem tykt og tyndt været familiens solide holdepunkt og anker. Familiens solide fundament, som altid har stillet sig til rådighed med kærlighed og omsorg for hele familien uden hensyntagen til egen person.

Lone og Jan Grejsmark er kommet vidt omkring i deres livslange samliv.

Fra hun som 18-årig mødte sit livs kærlighed Jan, senere som forpagter af tankstationen Gulf på Spedalsø Torv, hvor igennem de begge blev involveret i byens førende fodboldklub HfS. Lone som utrættelig arbejdskraft i støtteforeningen, der bl.a. arrangerede bankospil, Jan som leder på forskellige niveauer.

Fodbolden har altid været den røde tråd i Lone og familien Grejsmarks fritidsaktiviteter. Lone snørede sine første fodboldstøvler som seniorspiller i Korning IF og fra 1993 blev FC Horsens omdrejningspunktet.

I FC Horsens har Lone været et uvurderligt aktiv i mange forskellige funktioner. I starten som spiller på klubbens damehold, efterfølgende som træner og leder for forskellige hold; både for senior- og ungdomshold i klubbens dame/pigeafdeling.

Sidst men ikke mindst – eller måske mere korrekt, først og fremmest vil Lone blive husket for hendes kæmpe indsats i forbindelse med alle de aktiviteter, som FC Horsens og klubbens dame/pigeafdeling afviklede - og stadig afvikler: Danmarks største træningsturnering for pigeungdomsspillere, Hummel Cup, Pigeraketten og mange andre sociale og sportslige arrangementer.

Når der var brug for hjælp, var et opkald til Lone aldrig forgæves. Lone var et menneske, som altid var klar til at give en hjælpende hånd med uden personlig vinding. Hun var i udtrykkets substans – en af hverdagens usynlige helte.

Æret være hendes minde.

Vores tanker og omsorg går til hendes efterladte. Jan, børnene Thomas og Jette, svigerbørn og børnebørn.