OPDATERET 14/5: Informationsbrev til medlemmerne

14. maj 2020 kl. 11:00
Læs her om reglerne for Corona-træning

I går, onsdag den 13/5, udsendte klubbens bestyrelse nedenstående brev til alle medlemmer af klubben i forhold til genstart af fodboldtræning. Siden er der ændret i retningslinjerne fra myndighedernes side. Læs DBU Jylland nyhed her

De vigtigste ændringer vedrører:

• Under træning er sporadisk kropskontakt tilladt. Det anbefales dog, at man undgår unødig kropskontakt, som fx gruppekram og high fives.

• Det anbefales, at hovedstød og boldkontakt med hænder (eksempelvis indkast) begrænses mest muligt. Dette gælder ikke målmanden.

• Anvendes overtræksveste skal disse vaskes efter brug

Fodboldens Coronaregler (DBU Jylland nyhed 14/5)

Læs den samlede protokol her

----------------------------------------------------------------------------------------

Kære spillere og forældre

Myndighederne har givet mulighed for, at forboldklubber igen må samle medlemmerne til træning. Til denne tilladelse er knyttet en lang række forudsætninger, som FC Horsens med dette brev informerer medlemmerne om.

Trænerne inddeler forud for træningen spillerne i grupper, således at grupperne består af maksimalt 10 personer inklusive trænere. Det informerer trænerne om, inden hver træning, så alle ved, hvilken bane de skal gå til ved ankomsten til Bankager.

Omklædning skal ske hjemmefra, og bad efter træning skal også ske i eget hjem.

FC Horsens klubhus vil være lukket for spillere. Det er kun trænere, der må gå ind i klubhuset. Derfor skal du sørge for at have været på toilettet og have vasket hænder med sæbe, inden du kommer til træning.

Der må ikke opholde sig personer i rummet mellem banerne eller andre steder rundt om banerne. Der må derfor ikke være tilskuere på anlægget, da anlægget så kan opfattes som et stort område med for mange mennesker forsamlet. Det betyder, at hvis forældre afleverer børn, skal det foregå uden for anlægget.

I skal sørge for at møde til de angivne tider og forlade træningsbanen umiddelbart efter træningen er slut.

Som spillere skal I gøre jeres bedste for at holde afstand til hinanden - også selvom vi godt ved, at I har savnet hinanden og at komme ud på banen igen. Som spillere skal I for så vidt muligt undgå at spytte, når I befinder jer på træningsbanen.

Under træningen må I ikke berøre boldene, kegler eller andre materialer med hænder. Målmanden må gerne røre ved bolden, når han/hun har handsker på. Husk at spritte handskerne af inden træningen. I skal forsøge ikke at røre jer selv i ansigtet under træningen. Gør det først efter at I har vasket hænder.

I skal medbringe jeres egen drikkedunk til træning og må ikke dele den med andre. Sørg for at have tydeligt navn eller andet mærke på jeres drikkedunk.

Fantastisk Fodbold 3-5 år træner først igen efter sommerferien.

/Bestyrelsen

Her følger en række links med regler og anvisninger:

Fodboldens Corona-regler

Vejledninger til FC’s ungdomstrænere:

Herreungdom 1

Herreungdom 2