Opdatering på Corona-regler

30. oktober 2020 kl. 16:00
Krav om mundbind på alle offentlige steder indendørs

Nedenstående tager udgangspunkt i myndighedernes landsdækkende retningslinjer og DBUs protokol og anbefalinger til fodboldklubberne.

De følgende afsnit gælder for alle, der besøger FC Horsens klubhus og banerne på Designa Arena.

DBU har pr. 29. oktober opdateret Coronavejledningerne til klubberne. Læs hele protokollen samt spørgsmål/svar via denne side: https://www.dbujylland.dk/klubben/fodboldens-corona-regler/

Her er uddrag af protokollen og udmøntning fra klubbens side:

Følgende gælder generelt og derudover har klubben valgt at indskærpe følgende:

• Alle sociale arrangementer er aflyst
  • Omklædning i forbindelse med træning er ikke muligt.
  • Der er krav om mundbind, når personer færdes i klubhuset
  • Omklædning er kun muligt til kampe, når alle overflader tørres af før og efter brug og krav om afstand overholdes
  • Der gælder de samme regler for indendørs fodbold som for udendørs. Dog øget krav om rengøring.
  • Der opfordres til at afholde forældremøder digitalt. Alternativt skal alle deltagere placeres med ansigtet samme vej og med 2 meters afstand mellem hver person.

I forhold til træningen skal I være opmærksom på følgende:

• Seniorer over 21 år må kun træne i grupper af max. 10 personer inkl. træner og på afgrænsede områder.
  • Klubben skal monitorere, hvem der deltager i klubaktiviteter, træninger og kampe. Konkret kan vi ved et smittetilfælde via Kluboffice kontakte alle personer, som en smittet har været i kontakt med. Det kræver blot at alle træninger og kampe er oprettet i Kampklar samt at fremmødet holdes a jour. Dvs. en træner skal ajourføre fremmødet på den enkelte træning i Kampklar. Det tager 10 sek. men er særdeles brugbart i forhold til statistik og ved smitteopsporing.
  • 50 personer pr. træning i ungdom under 21 år – for at overholde dette, når flere hold er samlet til træning på kunst, skal der være en tydelig opdeling af de to banehalvdele, da der må være 50 personer pr. bane.
  • De to banehalvdele opdeles med høje kegler fra boldcontaineren, så der er to meter mellem hver banehalvdel.
  • Alt spil skal foregå på tværs af en bane, for at undgå at grupper bliver blandet
  • Afslutningstræning skal foregå på et mål med et hegn bagved, så man undgår at skulle hente en bold hos en anden gruppe.
  • I forhold til kampe på hjemmebane vil der være enkelte weekender, hvor udeholdet får besked via klubbens, kampfordeler om at klæde om hjemmefra pga. mange kampe.
  • Omklædning er kun tilladt til kampe, når alle overflader tørres af med desinficerende væske fra kontoret / vaskerummet. Som hjemmehold er vi ansvarlige for at tørre begge omklædningsrum af.
  • Der skal benyttes mundbind på offentlige steder indendørs – dvs. hvis du færdes i klubhuset. Kravet gælder ikke siddende publikum, spillere, træner, dommer, official samt børn under 12 år.
  • Til træning indendørs skal overflader på bander og mål tørres af jf. protokollen på DBU Jyllands hjemmeside: https://www.dbujylland.dk/nyheder/2020/oktober/praktiske-tips-til-indendoers-coronatraening/
  • Forældre må ikke opholde sig i hallen og holdene skal undgå at krydse hinanden ved skifte af træningstid.

Ellers gælder alle tidligere udmeldte regler herunder:

• Bliv hjemme ved symptomer
  • Kontakt klubben ved smitte
  • Spillere skal møde op kort tid før træning og forlade anlægget umiddelbart efter træning
  • Medbring egen drikkedunk
  • Ingen kram eller ’high fives’
  • Drop kampråb eller gør det med ryggen til hinanden
  • Alle spritter hænder eller vasker hænder inden fremmøde i klubben.
  • Bolde og materialer tørres af efter brug
  • Overtræksveste skal vaskes efter brug
  • Tilskuere til kampe skal opholde sig i afmærket tilskuerfelt og sidde ned på en stol samt holde afstand jf. Coronaplakater.
  • Er der spørgsmål henviser vi i første omgang til spørgsmål/svar på denne side med fodboldens Coronaregler: https://www.dbujylland.dk/klubben/fodboldens-corona-regler/
  • Ellers kontakt en af nedenstående personer i den afdeling

Vi ved, at alle gør deres bedste for at lykkes med at overholde reglerne. Vi må glæde os over at det trods alt fortsat er muligt at træne og spille fodbold.

Dennis Pold, Herreungdom
    Mogens Hansen, bestyrelsesformand