Persondataforordningen

14. maj 2018 kl. 10:35

Persondataforordningen pr. 25. maj

Som alle sikkert er bekendt med, kommer der i EU en ny lovforordning vedrørende behandling af personlige data.

Loven træder i kraft pr. 25. maj 2018 og er også gældende for foreninger som FC Horsens.

Selvom det er en løbende proces at få vores databehandling sat i nye rammer, så er vi allerede startet op på denne ved at få slettet alt ugyldigt data.

Alle trænere og trinledere har fået en mail ang. gennemgang af filer liggende på computer eller i papirform.

ALLE data ang. personer der enten ikke længere er medlem, trinleder, træner, nøgleansvarlig eller har en grund til personoplysningerne opbevares – bliver nu slettet.

Der vil løbende komme opdateringer om hvordan vi forholder os og aktivt imødekommer den nye persondatalov for beskyttelse af personlige data.

Til en start og som det første var det vigtigt at få slettet af data der ikke længere bruges. Dette gælder også data i Kluboffice.

/Bestyrelsen FC Horsens