TOPNYHED : Projekt Sydbyens Bevægelsespark

07. maj 2021 kl. 10:02

Endelig kan FC Horsens løfte sløret for et fantastisk projekt – aldrig set i Danmark før:

I dag er glædens og begejstringens dag i FC Horsens.  Det skyldes, at man kan løfte sløret for Sydbyens Bevægelsespark som ikke er set andets sted i Danmark . Siden sensommeren har klubben arbejdet på dette projekt, som er til gavn for alle borgere i Horsens og forventes opført i foråret 2022. Bevægelsesparken vil bestå af flere attraktive aktivitetsområder, indrettet med redskaber til bevægelse, leg, ophold og boldspil og har en gennemgående agilitybane. Hele parken er omkranset af en løbebane. Man kan læse mere i denne pressemeddelelse og se billeder: Sydbyens Bevægelsespark

For FC Horsens skal denne park være med til,  at vi kan integrerer leg i træningen på  fx mulitbanen men ligeledes et samlingssted for medlemmerne og deres venner og familier til hyggeligt samvær.

Vi har netop modtaget to store sponsorater på hver 650.000 kr. fra henholdsvis Kompan og HM Entreprenør A/S til realisering.

Endvidere har vi modtaget denne erklæring:
"Ideen om en bevægelsespark i Bankager til glæde for hele lokalområdet – ikke mindst børn, familier og mennesker med handicap – synes jeg er en fantastisk ide. Derfor har jeg drøftet muligheden med formanden for Kultur- og Civilsamfundsudvalget, og vi er enige om at bakke op om en kommunal lånegaranti på 2 mio. kr. under forudsætning af, at projektet kan rejse den resterende finansiering til det samlede anlæg på ca. 5. mil.kr. Det håber jeg meget lykkes for dem"
siger borgmester Peter Sørensen

Dette er fantastisk opbakning til en realisering- men vi mangler stadig lidt flere penge …. Vi har derfor brug for hjælp fra lokale sponsorer, fonden og Jer i klubben. Vi håber I vil bakke op om projektet og hjælpe os videre- alle beløb modtages og kan indbetales på mobilpay 187114 - eller I kan tage fat i initiativgruppen for mere information.