Walther Andersen tildelt DBU Jyllands "Gør en forskel prisen"

image En stolt og rørt Walther Andersen modtager Jyske Banks "Gør en forskel prisen"
Torsten Cargnelli
01. december 2016 kl. 20:39

Det var en tydeligt stolt og overrasket Walther Andersen, der mandag d. 28. november 2016 modtog DBU Jyllands "Gør en forskel prisen", som er sponsoreret af Jyske Bank. Med prisen fulgte en check på 4000 kr., et indrammet diplom samt en flaske god dessertvin.

Walther, der er formand for Pigeafdelingens Aktivitetsudvalg, medlem af Pigeudvalget samt medlem af FC Horsens bestyrelse blev udpeget til prisen som følge af en indstilling fra klubben, hvori der blev gjort rede for det store stykke sociale arbejde, som Walther gør for alle pigespillere i FC Horsens. Walther har været frivillig i FC Horsens i over 20 år, og han står i spidsen for en stribe aktiviteter i klubben, som er med til at gøre det til en hel oplevelse at spille fodbold i FC Horsens. Ingen tvivl om at Walthers hjerte banker for FC og det sociale ved at mødes og spille fodbold i en klub. På den måde er klubbens slogan: "Vi gir' dig oplevelser med og uden bold" tæt forbundet med de mange aktiviteter og gøremål, som Walther realiserer i FC.

Ser man hen over kalenderåret, så er Walther i gang med planlægningen længe inden, at de 2x Hummel Cup weekender løber af stablen i marts og april, hvor samlet over 1000 pigespillere kommer til Horsens på træningslejr. Under afviklingen går Walther forrest og tager tørnen i stævnekontoret. Hvert andet år bliver der også stablet en udlandstur på benene i et tæt samarbejde med fru Eva. I skrivende stund lægges planen for en gentagelse af turen til Brabrant Cup i Rosmalen fra foråret 2015.

I sommerferien ligger Walther og frue heller ikke på den lade side. Hvert år bruges en hel uge i sommerferien på at sørge for at alle de ældste pigespillere i klubben får en stor fodboldoplevelse ved at deltage i Dana Cup i Hjørring.

I løbet af efteråret bliver der sat fokus på, at de frivillige i pigeafdelingen trives, når Walther inviterer til den årlige træner- og lederfest. Aktivitetsudvalget, der trækker et stort læs sammen med Walther, skal heller ikke snydes, så derfor arrangeres der naturligvis et helt særligt arrangement for udvalget i løbet af efteråret. Herefter er der igen energi til at indlede julen med det traditionelle Andespil den første søndag i advent, hvor mange familier hygger sig med gløgg, æbleskiver og med at spille om de mange gevinster, som Walther og Aktivitetsudvalget har skaffet.

Walther modtog sidste år DBU Jyllands sølvnål som et bevis på mere end 15 års frivilligt arbejde og med "Gør en forskel prisen" i år, har en af klubbens helt unikke personer fået et stort skulderklap for en uvurderlig indsats for det sociale engagement i en klub.

Stort tillykke med prisen, Walther!

DBU Jylland nyhed: Walther sætter klubben først

FC Horsens nyhed: Walther tildelt DBU Jyllands sølvnål