Ny Head of coaching i FC Horsens pigeungdom

28. juni 2023 kl. 08:05
Anders Maltesen afløser Kim Øyan

Det er med stor stolthed og glæde, at vi kan løfte sløret for, at det er lykkedes at lave et samarbejde med Anders Malthesen om rollen som Head of coaching i FC Horsens Pigeafdeling.

Anders får ved denne kontrakt indgåelse, sin helt store drøm til at gå i opfyldelse, nemlig at leve af fodbolden. Anders er U13 cheftræner i AC Horsens og vil ved siden af den stilling, tiltræde som HOC i FC Horsens PU. Anders er et kendt billede blandt flere af vores piger, som går i talentidrætsklaserne, idet han også er ansat som morgentræner.

- Anders er en meget talentfuld træner, som er tydelig i kommunikation og struktur. Han har allerede mange timer under vesten som træner, på alle mulige forskellige niveauer og kan sparre og inspirere på mange forskellige parametre. Ved den her rolle får han mulighed for at øve sig på ledelsesdelen, hvilket jeg ved er noget af det han glæder sig til. Det er nogle utrolig passionerede trænere som han kommer til at arbejde sammen med, så det skal han bare glæde sig til."

- Jeg må indrømme at jeg også kun har 24 timer i døgnet, så jeg ser det som et klart løft af den sportslige del i FC, at der nu er to HOC'er i klubben. Vi har hver vores primære afdeling men kommer til at spare med hinanden på tværs. Det glæder jeg mig til. Det har været super spændende at være med omkring licensansøgning og det hårde arbejde der lå i det. Der så man virkelig hvor langt man kan ro på kort tid, når det er engagerede mennesker der sidder med årene. Jeg har lært enormt meget ved at få et indblik i pigeafdelingen og kan se der er masser af potentiale på mange forskellige parametre. Det er jeg sikker på, at Anders vil kunne udvikle bedre på, end jeg vil kunne. De engagerede folk i klubben - både på pige- og drengesiden - fortjener mere opmærksomhed, støtte og stimulering. Det er jeg sikker på bedre vil kunne løses med den kommende struktur, udtaler, Kim Øyan, nuværende HOC.

Christina Antonsen, formand for FC Horsens udtaler: - Jeg er super glad for, at vi styrker klubbens ledelse med Anders som Pigeafdelingens HOC. Han skal blandt andet implementere det flotte arbejde som blev udviklet i forbindelse med pigelicensansøgningen herunder bl.a. spillestilsprincipper, systematiske trænersamtaler men også samarbejdet med vores samarbejdsklubber og samarbejdspartnere på skole- og efterskoleområdet. Jeg vil også takke Kim Øyan for det store arbejde og er glad for, at vi nu kan sige, at vi har 2 HOC'er i klubben, som kan videreudvikle det fodboldfaglige på alle niveauer og skabe en super synergi.

Anders er allerede så småt startet op i sin nye rolle og er ved at lære tingene at kende. Han kommer til primært at have ansvaret omkring U13 til U17+ samt transitionen til kvindesenior i tæt samarbejde med pigeudvalget i klubben.