Ansættelse af en børneudviklingstræner i FC Horsens er en realitet.

28. januar 2023 kl. 09:51

I FC Horsens har vi i øjeblikket to ønsker; nemlig at opnå pigelicens sæson 2023/25 og blive DBU Børneklub.

Derfor har vi netop ansat en børneudviklingstræner, som er en vigtig person til opnåelse af begge ønsker.

Valget er faldet på Daniel Pold, som kommer med en solid erfaring som både holdleder, special- og førsteholdstræner og ikke mindst breddetræner. Daniel fortæller selv, at han har valgt FC Horsens, fordi han synes klubben har nogle interessante perspektiver for bredde- og børnefodbolden – et område han har stor respekt for, og som han også brænder intenst for.

”Jeg synes, klubben har nogle interessante perspektiver for arbejdet med det gode børnefodboldmiljø. Jeg har selv både været bredde- og elitetræner og har stor respekt for bredde- og børnefodbolden. Jeg glæder mig rigtig meget til at bringe mine erfaringer i spil. For mig bliver det en meget spændende ledelsesopgave, som jeg ikke tidligere har haft. og en personlig udvikling,” fortæller en begejstret Daniel Pold, der glæder sig til at komme i gang i klubben.

En af Daniels primære opgaver bliver at kvalificere træningsmiljøet med fokus på U12 og ned med henblik på dygtige, glade og sunde børn. Dette skal gøres på banen i samarbejde med klubbens dygtige børnetrænere. Endvidere skal Daniel i samarbejde med klubbens bestyrelse, udvalg og trænerteam udarbejde og implementere en børnepolitik samt implementere DBU' Børnesyn, som består af 12 rettigheder og 10 børneløfter.

Alt dette for at udvikle børneudviklingsmiljøet i FC Horsens på de mange pige- og drengehold.

Kim Øyan, der er fodboldansvarlig i FC Horsens drengeafdeling udtrykker således:

” Vi er utrolig glade for, at Daniel Pold har valgt at sige ja til jobbet som vores Børneudviklingstræner. Daniel kommer med en bred erfaring og fantastiske kompetencer, og vi ser derfor frem til at sende Daniel ud på fodboldbanerne blandt vores mange dygtige breddetrænere, for at skabe en retning i udviklingen af både drenge- og pigespillere,” siger Kim Øyan.

Torsten Cargnelli, som er en del af FC Horsens pigeafdelingen følger op:
" Det glæder mig, at vi har fået Daniel med ombord. Dermed får vi en endnu bedre sparring og opbakning til vores mange børnetrænere. Daniel bliver en nøgleperson, der kan hjælpe os med at udvikle klubben, og sikre et godt børnefodboldmiljø, hvor leg og børnenes fodboldspil er i centrum".

Wenche Svenning, som er en del af  FC Horsens bestyrelsen og tovholder på pigelicensen  siger desuden:
" Med Daniels ekspertise får vi en person, som desuden vil og kan bidrage aktivt ind i vores ansøgningsproces for en pigelicens, som helt klart er en styrke for FC Horsens . Vi glæder os til at byde ham velkommen".

Fakta om FC Horsens:

Klubbens har 1106 medlemmer, hvoraf der er følgende på børne- og ungdomshold:

0-6 år:        139 piger og drenge

7-12 år:      372 piger og drenge

13-18 år:    287 piger og drenge

Med Daniels ansættelse kan FC Horsens fortsætte og forbedre arbejdet med at give børn og unge nogle fantastiske oplevelser - med og uden bold - i et stærke fællesskaber.

I FC Horsens vægter vi nemlig Sammenhold, Glæde og Udvikling – og vi gør det SGU!

På Billedet: Daniel Pold og Wenche Svenning ved kontraktunderskrift