FC Horsens har styr på trænerkabalen for herresenior forud for sæson 2023

21. februar 2023 kl. 08:58

Martin Henriksen vender tilbage i trænerrollen. Her bliver han ansvarlig for klubbens 2. hold i herresenior, som spiller i serie 3. Herudover træder en gammel kending i form af Martin Søby til, og hjælper med at sætte struktur på klubbens 3. hold, som skal spille serie 4 i foråret.

I forbindelse med trænercomebacket udtaler Martin Henriksen:

"Jeg har valgt at vende tilbage som træner, og tage jobbet med seniorerne, da jeg synes, at tiden nu var den rigtige at vende tilbage som træner. I mange år har jeg haft med børne-/ungdomsfodbold at gøre. Alt lige fra Fantastisk Fodbold til U19-drenge. Efter et års pause var lysten der igen til at sætte mine kompetencer i spil på seniorniveau, da jeg mener, at jeg kan bidrage med læring, sammenhold og udvikling. Jeg ser frem til et godt samarbejde med seniorafdelingen og mine medtrænere og holdledere".

I forbindelse med aftalerne med 2 gange Martin udtaler formanden for herreudvalget, Dennis Pold:

"Vi har ønsket en løsning med en træner, som har indgående kendskab til både klubben, spillerne og de frivillige, som arbejder ekstraordinært for seniorafdelingen i hverdagen. Det er i den grad lykkedes med Martin, som efterhånden har haft alle kasketter i klubben gennem årene. Herudover er det fedt, at det er lykkedes med Martin Søby omkring serie 4. Han skal hjælpe med at få skabt rammerne og en struktur - især i weekenderne. Det er vi ham yderst taknemmelig for".