Licens ansøgning for ungdom, piger 2023-2025.

01. marts 2023 kl. 14:31

Sådan ser det ud, når vores projektleder, Wenche Svenning, sender ansøgningen om licens for ungdom, piger 2023-2025.

I dag den 1. marts 2023, kl. 12.00 var deadline for ansøgningen, og nu er den sendt. Det ser enkelt ud, når der trykkes på 'send knappen'. Alle, der har været med i ansøgningsprocessen, ved imidlertid, at det er krævende og kompliceret.

Det har imidlertid været en spændende og lærerig proces, som har krævet en stor arbejdsindsats fra alle i FC Horsens. Næste skridt i processen er, at FC Horsens skal auditeres af DBU den 21. marts 2023, og klubben vil blive vurderet sammen med de øvrige 16 licensklubber samt de klubber, som er nye i ansøgningsprocessen.

Det er en stor udfordring. En plads blandt de nuværende veletablerede 16 licensklubber kommer ikke af sig selv. Vi tror imidlertid på, at vi i FC Horsens har et så attraktivt udviklingsmiljø for pigefodbold, at det kan konkurrere med de bedst pigeklubber i Danmark. Derfor er vi berettiget til en licens. Der er heller ingen tvivl om, at den opbakning vi har mødt på vores vej, vil indebære, at piger, der spiller fodbold i Horsens, vil opleve et endnu bedre udviklingsmiljø, der er på højde med et af de bedste i Danmark.

En stor tak skal lyde til Horsens Kommune for at tro og støtte licensprojektet med faciliteter og udfyldelse af specielfunktioner så som vores sundhedssektor. Derudover skal der lyde en stor tak til Insero, Familien Hansens Fond, Familien Hede Nielsens Fond, Roesgaard, Middelfart Sparekasse samt Svanegruppen, som støtter projektet økonomisk.

En stor tak til AC Horsens, som har stillet organisationen til rådighed for sparring på højt niveau igennem processen. Derudover skal der lyde en stor tak til de kommende samarbejdsklubber og til skolesamarbejdet på talentidrætsklasserne og ungdomsuddannelserne i Horsens. En stor tak til BGI Akademiet og Hellebjerg Efterskole, som altid stiller deres faciliteter til rådighed for pigeafdelingen.

På klubniveau har indsatsen været helt igennem fantastisk. Tusind tak til alle der har bidraget med erfaringer, input både fra alle i pigeafdelingen, herreafdelingen, trænere, udvalg, bestyrelse m.fl. Og tak til alle de familier, som har trukket et ekstra læs på hjemmefronten, mens der er en eller flere, som har været undværet pga. af den ekstra arbejdsbyrde.

Derudover tak til alle dem, som tror på vores projekt, og som har indgået aftale om, at blive en del af FC Horsens og vores talentsektor

Vi håber på, at FC Horsens til maj 2023 får en licens til glæde for alle fodbold glade piger i Horsens.

På vegne af bestyrelsen

Christina Egelund Antonsen