NY HEAD OF COACHING I FC HORSENS

26. februar 2023 kl. 10:32
FC Horsens er meget stolte over, at man internt har fundet klubbens nye Head of Coaching i form af Kim Øyan, som er en velkendt og meget respekteret person i FC Horsens.
Øyan, som han tiltales i fodboldmiljøet, har været en del af FC Horsens de sidste år, hvor han har været fodboldansvarlig i klubbens herreafdeling.  Øyan er den helt rette til at løfte pigeafdelingen til næste niveau, grundet hans mange års erfaring fra elitefodbold og de mange forskellige opgaver og sit store kendskab til FC Horsens.
Klubbens formand Christina Egelund Antonsen siger:
" Kim har de helt rette kompetencer til denne opgave, og jeg er utrolig glad for, at han vil indgå i dette projekt. Kim er både kompetent fodboldfagligt,  men samtidig har han en indsigt og forståelse for de unge, som er ekstremt vigtig i et kommende elite set up i FC Horsens".
Kim Øyan siger selv:
" Jeg brænder for udvikling og ser, at vi skal og må løfte pigefodbolden i Horsens. Derfor har jeg  takket ja til denne store udfordring ved at stå i front for pigelicensansøgningen, som klubbens Head of Coaching. Min primære opgave har de sidste par måneder været at arbejde med klubbens trænermanual, spillestil  og ligeledes at løse den store kabale om at få de rigtige folk med de rigtige kompetencer ind i klubben, for vi kan komme i betragtning for at opnå licensen”.
Pigelicensansøgningen skal indsendes den 1.3.23 kl. 12, og DBU kommer på auditørbesøg den 21.3. Her skal Øyan og FC Horsens vise, hvordan pigelicensen kommer til udtryk i praksis.
Om FC Horsens får licens eller ej er arbejdet ikke spildt. FC Horsens vil fortsætte med det etablerede licens set up for at løfte pigefodbolden i klubben og for Horsens..