Omstrukturering på trænersiden

11. januar 2023 kl. 08:13
FC Horsens herresenior foretager omstrukturering på trænersiden
Efter gensidig aftale har FC Horsens og Mike Trøst valgt at gå hver til sit. Hele FC Horsens ønsker Mike held og lykke med den kommende trænergerning, og vil vil gerne takke ham for en loyal indsats i 2021.
2. holdstræner tager over
Det bliver en særdeles kendt person af klubben, der tager over som 1. holdstræner.  René Cramer, som hidtil har stået i spidsen for klubbens 2. hold tager over. René har et indgående kendskab til alle spillere, øvrige trænere samt frivillige i klubben.
Gammel kending vender tilbage
Michael Pehrson, som er mangeårig spiller og anfører i klubben, vender tilbage i en rolle som assistent for René Cramer. Michael skal desuden være transitionstræner - med fokus på at skabe bro mellem den spirende ungdom og seniorafdelingen. Der er lige nu en meget talentfuld U19-gruppe med over 40 drenge, som der skal sikres en god overgang til seniorfodbolden for. Michael vil bistå i de unge drenges matchning til træning samt deltage i nogle af U19 holdets kampe.
Fodboldansvarlig rykker tættere på
Kim Øyan, som varetager opgaven som fodboldansvarlig for hele herreungdom og herresenior kommer til at være sparringspartner for hele trænerteamet på ugentlig basis.
De sidste 3 år har Kim lagt meget stor energi i alle ungdomshold, for at sikre en rød tråd i afdelingen. Med en snarlig ansættelse af en børneudviklingstræner, så har Kim nu fået frigivet noget tid og vil sætte mere fokus på setuppet omkring senior. Kim vil være tilstede ved både træninger og kampe i det omfang, som det er muligt.
Alle seniorhold har opstart lørdag den 21/1 kl. 12. Der vil efterfølgende blive serveret suppe i klubhuset med information fra det nye træner setup.