Vores naboklub, Hatting-Torsted IF indgår samarbejde med FC Horsens om pigefodbold

09. marts 2023 kl. 17:12

Endnu en glædelig nyhed er ramt FC Horsens - faktisk hele Sydbyen, idet vores gode naboklub Hatting Torsted IF har valgt at indgå som samarbejdsklub omkring pigefodbold og vores mål om at blive pigelicensklub.

Formand Flemming Madsen fra Hatting Torsted udtaler:
For bestyrelsen, udvalg og vores miljø i Hatting-Torsted giver det god mening, at samarbejde med ” vores nabo”, så pigerne kan blive i nærområdet og udvikle sit talent – men ligeledes at vi i fællesskab kan sørger for fodboldhold til piger på alle niveauer. Med samarbejdsaftalen får begge klubber nye samarbejdsformer bland andet ved at afholde fælles kurser og udviklingsdage i bestræbelsen på kompetenceløft blandt vores trænere samt udvikling af vores træningsmiljø”.

FC Horsens er utrolig glade for, at Hatting Torsted bakker op om, at man samler elitefodbolden i Horsens et sted, nemlig på Ternevej 83, så der kan opbygges et akademi med dygtige pigefodboldspillere – foruden at der også er og skal være et stort fokus på breddefodbold i klubben.

I den indgåede samarbejdsaftale er der både fokus på elite; og breddefodbold. På den både håber begge parter, at man i fælleskab  kan tilbyde gode muligheder for pigersom vil fodbolden Sydbyen.

Aftalen er i første omgang gældende i 2 år.